dagens queera händelse

Jag går på tunnelbanan med barnvagn och tillhörande bäbis vid Islandstorget. En berusad man tittar på mig ett tag och måste upprepa sin fråga flera gånger innan jag fattar att han pratar med mig:
- Är det inte fantastiskt att vara pappa?
- Jo, det är helt fantastiskt att vara pappa, svarar jag.
- Eller oj, vänta nu, är du mamma eller pappa? Nej, du är nog mamma va? Förlåt förlåt, det var verkligen inte meningen!
- Det är lugnt.
- Men alltså, det var verkligen inte meningen. Jag är hemskt ledsen.
- Som sagt, det spelar ingen roll. Jag kan lika gärna vara mamma som pappa. Mig kvittar det.
- Det är håret. Du borde ta dig ett allvarligt snack med din frisör.
- Jag är fullkomligt nöjd med min frisyr.
- Jamen, alltså, det var inte bara håret. Du var så bestämd. Du bara gick på med vagnen och hade ett tydligt mål. Väldigt beslutsam liksom. Då tänkte jag att du var en pappa.

Nu vet ni vad det är som skiljer mammor från pappor. Det är de bestämda stegen.

Jag åkte till Slottet och blev pillad i håret, fick glass och lärde mig allt jag någonsin velat veta om prostatacancer. Prostatabröderna sände på Öppna kanalen och en galen kvinna lärde mig att:
Bröstkvinnorna får alla bidrag som Prostatabröderna borde få!
Vi måste värna om våra män så att de kan föra över sin manlighet till våra barn!
Många män kastreras! [detta illustrerades på ett mycket fint sätt: kvinnan plockar fram en bild på ett manligt könsorgan i genomskärning och kryssar över testiklarna med röd penna och darrig handstil]
Riksdagstjejerna Mona, Gudrun och Margot som påstår sig kämpa för likställiligheten måste börja engagera sig i Prostatabröderna!
Vi måste sluta äta potatis!
Om männen dör ut, vem ska då bli irriterade på oss när vi dammsuger? Vi behöver män!

Ja, vad har jag glömt? Fyll gärna i. Jag har sällan sett ett så informativt och sinnessjukt program. Det hela avslutades med en kort sekvens med namnet På utflykt med morfar; en gaggig gubbe som går på en stig med två barn och får dem att stoppa saker i munnen och leka manligt kafferep. Jag tror att syftet med filmen var att lära oss tittare varför män är viktiga. Men mig kan de inte lura.

Prostatabröderna har den roligaste hemsidan någonsin. Blir man medlem får man dessutom titeln "prostatabroder". Till exempel kan man skriva till Prostatabroder Lasse som finns här för att stötta gubbar med knölar i testiklarna. De har ett antal videofilmer för nedladdning och beställning. Mina favorittitlar är:
Säpo"antastning"
Göran Perssons makt
Kvinnliga inlägg. Berits synpunkter [det var den jag såg idag och jag kan varmt rekommendera den!]
Kändis medverkan Kurre Hamrin 1
Kändis medverkan Kurre Hamrin 2
Kändis medverkan Kurre Hamrin 3

För vidare info, se
www.prostatabroderna.a.se !

Kommentarer
Postat av: Matti

Ha ha ha! Jag skrattar mig fördärvad.

2006-04-06 @ 01:22:07
Postat av: Anfield

jag älskar alla som också ser på Öppna kanalen, för ni är de enda jag kan dela detta med. Igår berättade jag och en kollega tillsammans för de andra om Prostatabröderna (jag har sett deras matlagningskurs). Stanley på TV-kyrkan rekommenderar jag också, han pratar så att löständerna klapprar med en entasuasm som gör det omöjligt att byta kanal.

Postat av: Emma

Repris i detta nu. Och på söndag. Kan konkurrera med SFU.

2006-04-06 @ 19:30:28
Postat av: subkutan

Och ikväll 22.30. Passar bra innan man ska sova.

2006-04-11 @ 15:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback