tacky and proud

Apoteket tillhandahåller mycket underhållande litteratur. Läs och begrunda följande avsnitt om alkoholabstinens som jag hämtat ur Känner du någon som dricker för mycket?Frågor och svar :

"Besvären kan vara av lindrigare art, till exempel hög puls, förhöjt blodtryck, svettning, darrningar, oro, ångest, nedstämdhet. Men stark abstinens kan yttra sig som hallucinationer (man tycker sig se till exempel insekter eller små varelser), epileptiska kramper (så kallade ep-anfall eller 'tuppjuck') och delirium tremens ('dille'), som är den svåraste abstinensformen och är livshotande. Då drbbas man av förvirring, hallucinationer, skakningar och feber."

Är det vanligare att se små varelser än stora? Eller för den delen varelser i allmänhet? Och "tuppjuck", är det en vedertagen medicinsk term?

Jag vet att jag är pridetraumatiserad, men jag skrattade så jag grät. Tack Apoteket.

Kommentarer
Postat av: Tackyandproud

Fan va skönt det där med tuppjuk, äntligen kan man söka hjälp! Jag har såå länge känt att det är svårt att sätta ord på problematiken, men nu så. Tack!

2006-08-13 @ 08:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback