hej nu är jag hemma

Veckan på Åland: kjoltvång i Degerby stad (jag var iklädd en kortkort grå volangkjol i mysbyxmaterial), jag stal ett par goggles som är mer sport än synth men likväl goggles, jag hjälpte Berit att skända en kyrka, mycket nakenhet, nästan inga böcker men många KP, ta från de rika och ge till de fattiga, bilen gick sönder i år igen, bada, åka båt, grilla, äta glass, lösa korsord, spela spel, dricka öl och så vidare.

Jag har solat. Och ex-gother ska inte sola, det blir bara fel. Jag är helt inkompetent när det gäller solvistelse och saknar nödvändig baskunskap för att uppnå en frisk och jämn bränna. Man vill ju vara fräsch, alla vet att fläsk ser mer aptitligt ut om det är lite lätt brynt. Eller var det brunt? Jaja, jag lyckades i alla fall inte uppnå den perfekta brännan. Till exempel har jag inte fattat det här med solskyddskräm. Jag vet ju att man ska ha den på sin kropp, men jag hade missat att den ska vara jämnt insmord. Överallt. Nu är min kropp läckert mönstrad i kritvitt, illrött och ljusbrunt. Det gör ont när jag ligger på rygg, det gör ont när jag ligger på mage. Jag har alltså bränt mig, men bara sporadiskt. Folk skrattar åt min nakna kropp och säger att jag ser ut som en polkagris. Jag hade inte heller fattat att man inte får sitta i samma ställning för länge. Jag satt och läste och brände därmed mina knän och delar av magen (inte de delar som var skyddade av fettvalkar). Knallröda knän och randig mage. Snyggt som fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback