att läsa eller inte läsa

Baksidestext på Marian Keyes Å andra sidan:
"Marian Keyes nya bästsäljare utspelar sig i förlagsbranschen och handlar om tre kvinnor; den litterära agenten Jojo, författaren Lily och festfixaren Gemma. Humoristiskt och träffsäkert beskriver Keyes kvinnornas problem med mammor, kollegor och pojkvänner. [...] 'Den här boken kommer att vara din bästa kompis ända tills du når sista sidan.' Veckorevyn"
Jag har varken mammor, kollegor eller pojkvänner. Jag vet ingenting om förlagsbranchen. Något säger mig att jag kommer få en mycket exotisk upplevelse av att läsa bokfan. Men jag vet inte om jag vill det. Fast bästa kompisar tycker jag ju om. Men det är klurigt med för många bästisar, jag vet inte hur jag ska få plats med en till i mitt liv. Bäst att låta boken ligga kvar inne på Hanne och Linas toalett. Det känns som en passande miljö.

Kommentarer
Postat av: erika

"Den här boken kommer att vara din bästa kompis ända tills du når sista sidan" jag undrar vad som händer på sista sidan? ska författaren lyckas vända allt till elände där? kommer vänskapen förbytas till bittert fiendeskap? kanske är det värt att läsa sista sidan i alla fall?

2006-06-25 @ 23:58:54
Postat av: subkutan

Så långt tänkte jag inte. Nu vill jag verkligen inte läsa boken. Inget sårar så mycket som att bli sviken av en nära vän.

2006-06-26 @ 00:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback