hejhej genusvetare

När en heteronormativ person säger till en kille att "det är stake i dig", är det ett queert läckage? Menar personen att "du verkar ha en kuk i din röv och det är bra som fan"? Om man säger det till en tjej/inget/annat blir ju kontexten en annan. Men det är rätt bögigt om man säger det till en kille (förutsatt att en man som har analsex med en annan man kan ses som ett uttryck för homosexuellt begär, men jag har förstått det som så att det finns heteromän som pysslar med sånt också). Eller menar dom en dildo? Ni vet, det där som kallas för pegging när det gäller heteros. Vilket är en töntig term, det vet vi alla, men nu när folk googlar det så kommer min blogg kanske att ploppa upp och det är bra. Men typ, ni fattar nog min poäng. Plast eller kött, det kvittar. Heteromän ska ju inte pyssla med analsex såvida det inte är dom som är den penetrerande parten.

På tunnelbanan diskuterade två personer Bambis kön:
- Är Bambi en tjej eller kille?
- En tjej.
- Va, är du säker?
- Ja. Hon har ju värsta ljusa rösten och stora ögon. Hon är jättetjejig.
- Men vänta, hon blir ju kär i en annan tjej.
- Visst fan, det har du rätt i. Då kan hon ju inte vara tjej. Bambi är alltså en kille.
Mhm. Jag tror att jag såg den heterosexuella matrisen in action.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback