kärleken

Jag kastade mig i Linns knä och skrek:
- Jag är olyckligt kär och det gör oooooooont!
Hanne: Vaddå, är du kär? I vem då?
Linn: Vet Hanne vem det är?
Jag: Såklart! Ååååh, det är så himla jobbigt, varför vill hon inte ha mig??
Hanne: Är det A?
Jag: Va? Skojar du nu?
Hanne: Nej, är det A?
Jag: Äh, henne har jag inte varit kär i på flera veckor ju!
Hanne: Men då vet jag inte.
Linn: Jag tror att det är B.
Jag: [tystnad]
Hanne: Nähä, är det inte B?
Linn: Men alltså, är det C nu igen? Gud vad trött jag blir på dig!
Jag: C? Henne hade jag glömt bort.
Linn: Men vem är det då? Jag vet inte alls.
Jag: Men det är ju B! Det vet ni väl?
Linn: Uppenbarligen inte helt säkert.
Hanne: Vaddå, är du kär i B? Varför blir ni inte ihop då? Det skulle vara jättebra.
Jag: Ja, varför blir vi inte ihop? Varför ser hon inte hur fantastisk jag är?
Linn: För att när hon ser på dig så tänker hon PROBLEM!
Jag: Och jag fattar verkligen inte varför!
Linn: [tystnad]
Hanne: Men du kan säkert få henne. Har hon inte hintat om att hon vill ha dig?
Jag: JAG tycker det. Men grundat på tidigare erfarenheter är inte jag kvalificerad till att avgöra det. Jag tror ju att ALLA vill ha mig.
Linn: Du får ge det lite mer tid. Du måste ha tålamod. Förr eller senare kommer hon att falla.
Jag: Men om man blir kär i en ny varje månad är inte tålamod en resurs att räkna med.

Fotnot: A, B och C är fingerade namn. Personerna heter något helt annat i verkligheten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är så fin.

2006-06-27 @ 09:41:10
Postat av: bög

tålamod är en omöjlig och skitjobbig egenskap. lägg in dödsstöten. annars finns det alltid tusen andra.

2006-06-27 @ 21:36:33
Postat av: subkutan

Det finns tusen andra, men bara en av B. När man är en romantisk fjant spelar sådant roll. Men tack för pepp, jag jobbar på det där!
Dödsstöten får gå av stapeln efter min semester, ni kan skriva in det i era almanackor redan nu. Mitt hjärta kommer att krossas lagom till Pride, men Pride är iofs bästa medicinen: många fester, många ragg, många vänner, många fyllor, många distraktioner.
Hjälp.

2006-06-28 @ 00:00:03
Postat av: bög

om hen inte förstår är hen en omöjlig dammråtta som inte är värd slitet. du är guld värd. hen borde ta hem dig och aldrig släppa dig, putsa dig och ge dig mat.
Annars är som sagt Pride en utmärkt distraktion. Det faktum att du BÅDE står i distrot och deltar i paneler samt är moderator kommer att ge dig ligg i drös!!!

2006-06-28 @ 02:45:22
Postat av: sub

Ligg i drös?? Lovar du? Kan jag reklamera Pride på något sätt om det inte blir så?
Jag borde antagligen vända mig till verksamhetsledaren med den typen av frågor. Eller högsta hönset. Förmodligen kommer jag, under en Connection-lik afton, att göra just det.

2006-06-28 @ 11:01:09
Postat av: reb

du lämnar alla fakturer och reklamationer till patrik. han fixar det där. om han inte vill betala får han väl fixa dig ett nyp. å andra sidan. verksamhetsledare och ordförande kanske kan göra något åt saken, som du säger.

2006-06-29 @ 11:39:07
Postat av: sub

"Omöjlig dammråtta som inte är värd slitet". Det ska bli mitt mantra och jag ska mässa det nästa gång jag ser henne naken. Eller vad säger jag. Nästa gång jag ser henne rent allmänt. Menade jag.

Jag har så svårt att vara naken utan att bli kär, är jag normal?

2006-07-07 @ 01:09:18
Postat av: Anonym

nej.
men vem är det, och är det ens önkvärt?

2006-07-15 @ 23:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback