mina vänner, del 1

Det är skönt att umgås med personer som frågar "Men det där queer, vad är det? Egentligen?" utan att de har någon sorts anti-queer-agenda i botten. De vill bara veta. Av ren nyfikenhet. Fast jag kan självklart fortfarande förklara queer på ett mycket pedagogisk vis även för anti-queers. Jag lovar. Men jag börjar bli lite trött på det. Istället kryper jag upp i soffan hemma hos heteroparet och svarar artigt på deras frågor. De är inte närgågna, de är intresserade och taktfulla. De har aldrig varit på Wotever, men de har fikat på Blå Lotus några gånger. De bryr sig inte om exakt vilka jag har legat med och de känner inte till vad Pride House är. Jag får laga maten eftersom de inte vet hur man lagar vego-mat. Sen tittar vi på film, de matar mig med chips och hunden somnar i mitt knä. Jag får tomatplantor att ta med hem. Ibland älskar jag den heterosexuella livsstilen.

Kommentarer
Postat av: Matti

Nu har jag inte bara sojamjölk utan även en luktärtsplanta som väntar på dig. Kom och hälsa på nån gång innan jag blir helt patetisk.

2006-06-16 @ 22:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback