små glada barn

Sjuka jag ville sitta i solen på balkongen, men den starka solen bländade mina ögon. Jag har faktiskt väldigt ljuskänsliga ögon, jag lovar, på sanning. Det är inget fånigt vampyr-wannabe-goth-tjafs. Jag hittade ingen keps så jag satte ett par stora solglasögon över mina glasögon. Så himla snyggt så ni anar inte. Väl på plats tog det ungefär tio minuter innan spindelfobin satte in. Övertygad om att det gömde sig spindlar på botten av min kaffemugg klunkade jag tvångsmässigt i mig hela koppen samtidigt som jag kikade över axeln. Spindlar är luriga satar. Den läskiga ekorren som jagat mig på balkongen syntes inte till. Jag försökte sola mina ben och mina armar, alla vet ju att fläsk ser mer aptitligt ut om det är lite lätt brunt istället för kritvitt. Men solen gick i moln och jag och mitt sudoku gick och la oss i Linns säng istället. Mitt nya favoritband heter Puss. Mycket Puss har det varit hela dagen. Nu lyssnar jag på Pluxus. De är inte alls lika bra. Det ringde en telefonförsäljare som började samtalet med att råka rapa högt. Han bad om ursäkt men var i övrigt rätt dryg. Nu ångrar jag att jag inte gjorde narr av hans rapande. Och jag missade stora satanistdagen. 06.06.06. Fy fan. Jag borde ha haft fest. Eller i alla fall besökt min lokala Church of Satan. De bjöd säkert på kakor och läsk, eller kanske sprit och kött, dagen till ära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback