faber est suae quisque fortunae

Det är någon som har bajsat i mitt trapphus. Imorse fick jag nämligen en lapp i brevlådan:
"På förekommen anledning måste vi påminna om att trapphuset inte är någon lekstuga. Trapphuset städas varje måndag men när tisdagen kommer märks det inte att det var nystädat dagen före. Det har även hänt att NÅGON har förorenat i trapphuset. Detta är en sanitär olägenhet. Använd toaletten i lägenheten."

I tvättstugan har bostadsföreningen satt upp pedagogiska bilder för att illustrera exakt hur man torkar bort luddet från torktumlaren och för att visa att man ska svabba av golvet efter att man har tvättat klart. Jag tror att de gör så på grund av att det finns många i mitt hus som inte talar svenska. Jag ser med spänning fram emot pedagogiska bilder som visar hur man ska sköta sina kroppsliga behov.

Brevet är smyckat med en arg gubbe som håller för näsan (Clip-art) och avslutas på ett fullkomligt hitlerianskt vis:
"Vi uppmanar Er till att vidtaga rättelse i ert boende för att bevara sundhet, ordning och gott skick inom fastigheten". Det är ju så att man vill bajsa i hissen på pin kiv.

Kommentarer
Postat av: Anfield

hahahaHA! det är underbart, när kan jag flytta in?

Postat av: Subkutan

Du är välkommen att flytta in precis när du vill. Jag har en rymlig klädkammare. Eller om du bara vill titta förbi och uträtta sanitära olägenheter någon dag så går det precis lika bra.

2006-03-17 @ 15:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback