hygien är borgerligt

Jag insåg precis att jag har åtagit mig att skriva en tipsrunda till SUG-puben imorgon. Tio feministiska frågor, gärna med inslag av humor. Jag kommer inte att hinna tvätta håret idag heller och nu har det faktiskt börjar klia rejält i min hårbotten. Inte undra på att Feministerna är så sunkiga, vi hinner aldrig ta hand om oss själva (unna oss saker! Spa! Schampo! Nagelklippning!) eftersom vi är så upptagna med att köra in taggar i patriarkatets rumpa och hångla upp varandra.

S: Men ett kooperativt fritidshus, det får anarkister ha!
J: Är inte fritidshus borgerligt?
M: Som fan!
S: Fast allt är iofs borgerligt.
J: Nu vill jag komma på ett dräpande svar, men jag kommer faktiskt inte på något som inte är borgerligt.
M: Svält är inte borgerligt.
J: Det beror på. Anorexia är borgerligt som fan.
M: Det har du rätt i.
Sen åkte vi till 44an och hälsade på folk med förnamn och jag stal saker från andra anarkister eftersom egendom är stöld och det inte på något sätt kunde ses som att min stöld var att bryta mot det sociala ansvaret jag anser mig ha. Jag tänkte att "snart kommer jag att växa upp" och det var en läskig tanke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback