Ska du gå på klassfesten?

Jag fick ett mejl från en av mina klasskamrater från högstadiet:
"Det var ju ett tag sen sist. Hur är det med dig då? Vart bor du? Vad jobbar du med? Ska du gå på klassfesten?"
Jag undvek att svara på den första frågan och kände sedan status och prestationstävlan komma krypande. Och den där jävla klassfesten. Nej, jag ska inte gå. Möjligtvis sitta utanför och dricka öl med min outsiderkompis som jag fortfarande hänger med (hon jobbar på Katt!Katt! och det säger väl allt). Jag vet att jag redan har citerat min inbjudan, men det var på den tiden jag hängde på Qruiser och den är värd att citera igen:
"Det är nu 10 år sedan du gick ur klass 9a på Xskolan och det betyder att det snart är dags för klassfest. Det var ju ett tag sedan ni sågs och visst funderar du ibland på vad som hänt med dina gamla klasskompisar? Hur ser de ut? Har någon gift sig? Kanske har någon gått och blivit kändis på äldre dar!? Nu bjuder vi in dig och dina klasskompisar till klassfest så att du äntligen kan få återuppleva gamla minnen och få svar på frågorna om vad som hänt med det gamla gänget från klass 9a på Xskolan."
Gamla minnen.... Minns ni mig? Jag var en av de tre punkarna. Vi brukade sitta i skåphallen och skära varandra i armarna. Vi skolkade hela tiden och hatade er alla. Ska vi återuppleva det? Jag är fortfarande elitist så det blir inga problem. Minns ni mig? Jag var bisexuell och häxa. Nu är jag queer, men oftast flata. Jag är ateist, men gillar fortfarande häxerier i smyg och bekänner mig till fysikens fascinerande värld. Minns ni mig? Jag var praktslampan som låg med folk till höger och vänster och ni skvallrade med varandra om vad jag gjorde i sängen. Jag är fortfarande rätt slampig, men jag suger inte längre kuk. Jag har nämligen blivit trångsynt på äldre dar. Nej, jag ska inte gå på någon klassfest. Jag ska inte ens sitta utanför och dricka öl för jag vill inte se er igen. Och jag vill inte veta hur ni ser ut eller om ni har gift er. Jag är snygg och ogift, men det tänker jag inte berätta för er.

Kommentarer
Postat av: Junior

(Obehagligt) sällsam upplevelse av déja vu när jag läser det här. Har allt hänt igen? Eller har inget hänt än utan bara samma och samma? *ryyyyys*
Snälla gå inte på klassfesten, vad du än gör! Jag besvär dig!

Postat av: Subkutan

Jag lovar, jag ska inte gå. De är tossiga hela högen. Jag vill inte träffa dom.

2006-03-19 @ 15:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback