när den ogenomtänka människan tillåts bre ut sig

Jag förstår inte varför DN låter ogenomtänkta miffon som Maciej Zaremba att bre ut sina åsikter i så pass stor utsträckning. Så skönt för honom att han inte blir kränkt av ord och åsikter. Så praktiskt att inte se mönster och strukturer. Det måste vara mysigt att få bedriva propaganda alldeles gratis (eller mot betalning?) i en så stor dagstidning. Grattis Maciej, du lever sannerligen det goda livet. I mina ögon verkar du rätt blåst, men ibland önskar jag ändå att jag var en sån som du. Det verkar så okomplicerat och behagligt. Fast sen kommer Vägverket med sina enkäter som för mig är helt absurda och verklighetsfrånvända. De får mig att känna mig arg och osynliggjord och då går det inte längre att blunda. Kanske om du försökte vända på saker och ting och föreställde dig en homonormativ värld eller något annat lika galet så kan du förstå vad jag känner och menar? Lite fantasi kan du väl uppbåda? För i den här heteronormativa världen blir jag blir väldigt ofta kränkt. Tack för att du nu sett till att det gått inflation i det ordet och att biblioteket för socialt arbete på Stockholms universitet därför inte tar min ilska på allvar gällande boken Sexuella avvikelser där det står att läsa att homosexuella är mindre emotionellt mogna än heterosexuella och att flator inte har sex och att den största njutningen och målet för alla är det heterosexuella kuken-i-fittan-sexet. Jag sa nämligen att "den här boken får mig att känna mig kränkt" mitt i all min ilska och då såg jag hur tanten bakom disken snabbt stålsatte sig och minsann inte tänkte låta queerradikalerna få bestämma vilken faktalitteratur som ska finnas på hennes bibliotek. Tack, tack, tack, du är ett riktigt prakthygglo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback