jag och min laminerade älskarinna

Jag och Greta möttes upp vid Nordiska, jag bar henne hela vägen till Gamla Stan, vi stannade bara ibland för att pussas och de gånger som min mobil ringde - jävla pridehoreri såklart. Vi tog tunnelbanan till Medborgarplatsen. Greta och jag köpte sojakorv och sen gick vi på bio. Linn var också med men Greta satt brevid mig. Vi såg The Squid and the Whale. Jag gillade den men kunde inte bestämma vem av karaktärerna jag avskydde mest. Att se en kopia sin egen far på film kan vara traumatiskt men jag kunde hantera det, jag är ju stark och rätt stabil. Greta verkade lite småseg under filmen men när vi åkte tunnelbana hem piggnade hon till. En kille sa att hon var snygg, jag blev lite sur över objektifieringen men Greta bara log. När vi kommit hem tog jag henne på husesyn och sist av allt visade jag henne mitt rum, "det är här du ska bo", Greta kröp upp brevid väggen och fortsatte att le.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback