fulla

Jag är hemligt kär och jag har inte sagt det till någon förutom Linn, Kristina, Rebecca, Lina, Hanne, Erika, Maria, Ingeborg, Ida, Idas kusin Malin, Frida, Sara, Masaki och kanske någon mer, vad vet väl jag. Himla hemligt är det. Dödshemligt. Och hon vet säkert ingenting. Ingenting alls. För skvaller förekommer ju inte. Men det här kanske faktiskt är en del av min plan. Ni fattade inte det? Åjo. Jag ska berätta hur det funkar:
Personen X får höra att Johanna är kär i henne. X tänker att "Men nu får hon väl ändå ge sig" och känner sig lite obekväm, men ändå smickrad. X, efter ett antal öl, konfronterar Johanna med informationen. Vad gör Johanna då? Johanna blånekar. "Va, skulle jag vara kär i dig? Öh. Nä. Eller, du är ju fin och så, jag gillar dig. Men kär... Nja. Nä." X blir lättad, men samtidigt snopen. X börjar undra "Vad är det för fel på mig? Varför vill hon inte ha mig?". Och det finns en metafysikalisk lag som lyder "Det man inte kan få, det vill man ha". Förr eller senare kommer X kära ner sig i Johanna. Och då kan Johanna börja vara ärlig. Fast det finns en annan metafysikalisk lag som gäller för Johanna: "Det man kan få, det vill man inte ha. Får man något man inte tidigare kunnat få, och därmed ville ha, vill man inte längre ha det. Om, och endast om, något är onåbart är det begärligt." Det kommer att ställa till problem.

Äh, det är så jävla dumt att offentliggöra sina planer. Nu kommer hon ju veta om det här. Men sanningen är: jag lägger ner nu. Ett års trånande är mer än nog. Det har blivit en fix idé. Jag beger mig till sällare jaktmarker. Eller vänta, det betyder att jag dör. Jag menar: jag söker mig till nya vattenhål. Eller någon annan savannliknande metafor.

Jag ska bli celibat. Nej vänta, det är jag ju redan. Eller, jag ligger ju med mig själv och det är inte illa, men det börjar bli slentrianartat. Fast nu vet jag ju i alla fall att jag rakar fittan för min egen skull nu när ändå ingen annan ser den.1

Jag ska bli asexuell.

Jag har faktiskt inte bloggat om kärlek eller sex på hur länge som helst. Jag kände att det var dags. Man vet ju vad ens läsare vill ha: snusk och förnedring och hemliga budskap till dig från mig.


1. Jag vet att jag har mig själv att skylla. Den här fåniga idéen om att bara ligga i nyktert tillstånd med personer jag verkligen verkligen vill ha har ställt till problem när det gäller fultalshöjandet. Men jag står fast vid att det är en bra tanke i grunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback