invigningstalaren

Jan Guillou... Ja, vad tänkte styrelsen? Jag vet inte, jag har inte orkat läsa alla mejl. Men nej, jag är inte särskilt upprörd, trots att jag arbetar ideellt för fucking Pride. Jag vet inte vad Ulrika Westerlund och de andra har för plan, men jag tänker att det är en politisk viktig poäng att även en macho-man som Guillou tycker att hbt-personers lika rättigheter är något självklart. Frågan är väl vilken funktion invigningstalaren ska fylla. Ska talet inspirera hbt-personer eller finns talet där för media och samhället i stort? Beroende på syfte finns det olika kritik att rikta mot valet av invigningstalare. Jag vet inte om Guillou (eller för den delen Amelia Adamo) kommer att inspirera till militant homokamp, men kanske kommer en massa smyghomofober där ute i landet att påverkas av att någon som Guillou påstår att det är en ära att få invigningstala på Pride.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback