pulla

"De flesta heterosexuella män (i Sverige i alla fall) tycker inte att hår under armarna och mens hos en kvinna är sexuellt tändande. Egentligen kan det tyckas konstigt. Det är ju två tecken på att en flicka har utvecklats till kvinna - då borde det väl vara väldigt attraherande för heterosexuella män? Men det är det uppenbarligen inte hos de flesta, det som gäller är istället om kvinnokroppen anses kvinnlig eller inte. Kvinnligt i vårt samhälle är bland annat att ta bort hår på kroppen och därför tänder de flesta heterosexuella män på rakade armhålor och ben. En tjej som bevisar att hon har mycket mens anses inte extra kvinnlig [min kursivering]. För att vara kvinnlig och tändande ska istället kroppsvätskor göras så omärkliga som möjligt. Därför kan man säga att mens egentligen är okvinnligt."1

Jag älskar Sandra. Någon som vill beskåda mina extra blodiga tamponger? Jag vill gärna bevisa min kvinnlighet.

1. Dahlén, Sandra (2006) Hetero. Stockholm: Tiden, s 18.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback