till AFA-kidsen, Peppbrigaden och de andra

Hej anarkisterna som slog sönder skyltfönster på 1 maj.
Jag har tänkt så mycket på er och jag vill gärna prata med er för jag har några frågor som ni kanske kan hjälpa mig att besvara.
Jag undrar vad ni tänkte? Hur gick planeringen till? Jag undrar vilket syfte det krossade glaset hade, vilken nytta det gjorde? Gav aktionen det resultat ni hoppats på? Jag undrar hur eran anarkistiska vision ser ut? Är den olik den som jag har? Jag förstår er inte, men om ni försöker förklara så kan det hända att jag faktiskt fattar. Jag kan ha missat något fundamentalt här.
Jag vill ju inte tänka det, men jag kan inte låta bli; kanske är det så att ni bara är ett gäng frustrerade tonårskids som inte har en särskilt genomtänkt samhällsanalys. Men det kanske ni har? Ni kanske har en plan, ni kanske har konkreta vägar till utopin. Men jag förstår ändå inte, jag ser inte hur den planen skulle kunna vara utformad. Jag menar inte att förminska er och era känslor, jag lovar. Jag är bara en nyfiken tant som kanske inte ser allting lika klart som ni gör. 
Snälla, söta, skriv svar snart. Jag vill veta hur ni tänker.

Kommentarer
Postat av: ''

det var ett tag en 1maj och jag hoppas att du har fått lite mer konkret svar på 'reclaim the city' annars så skulle jag nog kunna ge dig några

2006-07-30 @ 05:08:10
Postat av: subkutan

Jag vill gärna ha konkreta svar. Du kan mejla till [email protected] om du inte vill lägga ut det i bloggen.

2006-07-30 @ 22:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback