performativiteten

I torsdags hade jag läppstift och tydligen gjorde det mig till någon slags genderfuck för jag har inte fått så många kommentarer av främlingar på länge. De kunde inte könskategorisera mig. I love it och jag tycker att det är hysteriskt roligt att jag med smink blir mer svårdefinierbar. Jag antar att det är för att jag inte ser ut som en klichéflata med guld på läpparna.

Igår införskaffade jag för övrigt det mest anarkafeministiska plagget jag vet, förutom magväska, kort kjol med patches och keps då såklart. Så okej, jag införskaffade det fjärde mest anarkafeministiska plagget jag vet: en svart fleeceväst. Jag funderar på att sy på lite patches för att spä på klichéerna. Kanske "Eat the rich". Som jag nu för tiden främst relaterar till oralsex. Men ändå. Jag ska på ett anarkamöte nästa vecka, det gäller ju att passa in. Kanske lite guldläppstift också. Det är viktigt att inte sluta vara pubertal och obstinat, hela min person bygger på det konceptet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

i love you pubertal ho! Kan du inte ha en patch med "JAG ÄR DIN HORA INTE DIN OVÄN". undrar vad de skulle säga då. pusspuss?!

2006-10-07 @ 14:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback