dagens queera händelse 2

Gothkulturen har femininitet som norm, för såväl män som kvinnor. Det finns inga butch-gother och i princip alla gothtjejer är extremt mycket femme i sina yttre attribut. Därför blir jag läst som kille när jag går på gothklubb osminkad och i pösiga kläder. I lördags stod jag i toakö med en massa kvinnor iklädda korsett och kjol. Ut från toaletten kommer en kille och en tjej som uppenbart har haft sex med varandra. Killen kollar in alla oss som väntat på att få kissa medan de knullat och när han får syn på mig, den enda killen i kön, gör han segertecken och ger mig ett flin som signalerar manlig gemenskap. Jag fick alltså vara med om male-bondning.
När jag berättade om händelsen för I replikerade hen att "men vaddå, vill du verkligen bli läst som heteroman?". Och ja, det vill jag nog. I alla fall ibland. Omväxling förnöjer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback