självinsikt är inget jag sysslar med

Ens familj är något man väljer. Och idag har jag firat påsk med en familj jag gjort till min eftersom min egen sorgliga biologiska klunga är stora as. Ja, jag hade en traumatisk barndom, det är synd om mig, ta hand om mig, älska mig. Jag vädjar till era blödiga sidor. Och om du faller för mina hundögon nu kan jag lova dig att jag för evigt kommer att försöka bortförklara alla mina misstag genom att skylla på min jobbiga familj.

Igår fick jag höra en mängd olika rykten om ingen mindre än mig själv. Det blev uppenbart hur stor - men ändå löjligt liten - koll folk har på saker i mitt liv.

Jag har dessutom en mängd frågor jag vill ha besvarade, men ingen finns här för att svara på dem. Jag tror att jag har blivit utsatt för de där sociala sanktionerna som normbrytare påstås bli bestraffade med. Queerbubblan är en falsk och bedräglig plats. Jag kan egentligen spela spelet, men jag tror att jag håller på att straffa ut mig själv. Och lika glad för det är jag, men gladast är nog [valfri person som vill ha någon som jag har lagt vantarna på].

Kommentarer
Postat av: Matti

Jag antar att det gör mitt jobb till min familj, så sorgligt. På tio år kommer man inte så långt som man tror.

2006-04-15 @ 22:56:33
Postat av: subkutan

Jobb kan vara bra mycket mindre komplicerat än människor. Du vet de där tacky affischerna med texter som "100 skäl till varför öl är bättre än kvinnor"? Man kan säkert göra en likadan på temat jobb/människofamilj. Till jobbets fördel.

2006-04-16 @ 13:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback