hej dagboken

Igår sprang kollektivet runt och praktiserade gemensam nakenhet. Jag åkte till universitetet och lämnade in en jobbansökan till ett jobb jag verkligen vill ha. Jag åkte hem till Matti och fick mat, hundnärhet och en luktärt (jag googlade det eftersom blomsterspråket är inte min starka sida och jag tänkte att det kanske betydde "duscha oftare, du stinker", vilket hade varit roligt. Men diverse sidor påstår att luktärt = utsökt njutning, vilket jag inte riktigt förstår innebörden av). Jag och Linn hängde på Vivo Daglivs och fick gratis bakelser. Sen hade vi grillfest på gården med Cilla, Rebecca, delar av kollektivet plus diverse partners. Jag stal mat från Linns pojkvän. Det var roligt. Sen tittade jag på L-word tillsammans med icke-heteron som sig bör. Man vill ju omfamna queera traditioner och göra dem till en del av sin vardag. Jag tyckte mest att det var tuttar och ingen handling. Plus att avsnittet innehåll fåniga fördomar om gother. Jag sov med Rebecca och det var fniss fram till tidigt på morgonen och ett försök till bråk som inte gick alls bra. Kanske att påhittade bråk inte är min starka sida. Men det var roligt.

Framtidsplaner: På Arvikafestivalen ska jag se Slagsmålsklubben, The Knife, Nitzer Ebb, Alice in Videoland, Thåström, Fonker Vogt, Colony 5, Covenant och Dia Psalma. Himla himla bra. Jag ska dansa tills jag spyr. Mer storstilade planer än så orkar jag inte med. Men det ryktas om en minigris.

Jag saknar Ida, Frida, Ingeborg och Maria. Det suger att ni är bortresta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback