ångesten

Igår slogs jag. Lagom hårt, men utan att vara mesig. Jag och den jag slogs med valde att sikta på delar som inte gör för ont eftersom vi egentligen gillar varandra. Men ett av slagen hamnade fel och hon slog till mig på käken. Nu gör det djävulskt ont när jag tuggar kysser ler, men det gör ingenting eftersom jag ändå inte har ägnat särskilt mycket tid åt de aktiviteterna idag.

Jag har ångest. Inte oerhörd och oförklarlig, utan påtaglig och fullt hanterbar ångest som känns i min mage. Ja, "hederlig, gammeldags ångest" skulle jag vilja säga. Jag har dessutom lyckats lokalisera anledningen till varför det kryper i min kropp och jag vill gråta; det är inte mindre än fem händelser som inträffat i relation till andra människor. Inga allvarliga saker, men slår man ihop dem är det inte konstigt att jag mår bajs. Plus min mamma, såklart. Hon är ett av skälen. I förrgår åkte jag förbi huset där hon bor och det var ungeför då som ångesten började. Tänk vad bra, alla timmar av terapi har inte fått mig att må bra, men däremot att bli en jävel på att analysera min ångest.

På lördag är det Wotever och jag känner egentligen inte för att gå dit, men jag kan redan nu se framför mig hur jag hamnar där ändå, törstande efter social samvaro. Jag kommer att bli full, dra dåliga skämt som folk skrattar åt, hångla med någon jag egentligen inte vill hångla med och sedan åka hem nöjd och glad. Lurad och ytlig. Det jag vill göra på lördag är att träffa någon av dem jag verkligen tycker om. Ha videokväll, laga mat, prata om våra mammor, ligga i en säng och ta på varandra utan att det blir sexuellt, titta på kort, kapa ett Qruiser-nick, äta glass. Men nej, alla vill vara lurade och ytliga. Eller så har de andra planer. Det är synd om mig!

Kommentarer
Postat av: r

förlåt förlåt förlåt. om det känns bättre kan jag säga att jag har ont i mina armar. förlåt.

2006-03-17 @ 08:54:02
Postat av: Anfield

KAPA qruisernick?! det är den värsta sortens ondska man kan komma på. ge mig mitt nick tillbaka!!!

Postat av: Subkutan

Reb, darling, det är ingen fara. Idag känns det nästan inte alls i käken. Och jag har inte ens fått blåmärken på armarna.
Anfield, jag försöke kapa ett qruiser-nick helt på egen hand igår, men det gick inte. Och varför tar inte någon mitt? Jag är djupt förnärmad. Att någon kapat ditt nick är ett utslag för din populäritet.

2006-03-17 @ 15:34:04
Postat av: Anfield

jag förnedrar mig gång på gång. jag har cirka fem misstänkta och jag litar inte längre på NÅGON. livet ramlar sönder omkring mig och jag saknar en stadig grund att hålla fast vid. är det popularitet så ja, då vet jag inte om priset är värt att betala.

2006-03-17 @ 16:52:24
URL: http://anfield.blogg.se
Postat av: Subkutan

När livet känns hårt, minns då meningen med vår existens: hämnden är ljuv. Vem det än är som kapat nicket kan hen inte gömma sig för alltid. Och då ska hen få sina fiskar varma!

2006-03-17 @ 16:59:28
Postat av: Anfield

och nu VET jag dessutom vem det är.

2006-03-18 @ 20:29:34
Postat av: Subkutan

Vem är det? Säg, säg, säg! Jag har ju hört rykten, men fakta är alltid smaskigare. Och, desto viktigare, hur ska du hämnas?

2006-03-18 @ 21:04:07
Postat av: Anfield

jag avslöjar't inte. nu är det er tur att lida.

2006-03-19 @ 12:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback