dagens lista

Dagens kändisspotting: iodine Jupiter. Först utanför B-huset, sedan vid busshållplatsen Universitetet Norra. Han var som alltid lång, smal, svartklädd och iklädd hatt.
Dagens span: En kille jag mötte i en trappa. Han var jättelik mig.
Dagens känsla: Bitterhet, fnissighet, förvirring, besvikelse och att någon lyfter min kropp en decimeter över marken.
Dagens shopping: Två bananer och ett äpple i fruktståndet vid Husby tunnelbana. Kostnad: 6 kronor. Och utöver en caffe latte är detta det enda jag konsumerat idag.
Dagens tänkare: Praktslampan Bourdieu.
Dagens glada nyhet: Jobbet i Norge.
Dagens könstillskrivning: "Damerna först" sa mannen som jag höll upp hissdörren för. "Jaså" sa jag och lät mig skyfflas in i hissen före honom.
Dagens obehagliga möte: Två mormoner utanför Husby kyrka.
Dagens "jag skulle ha varit där": Upploppet i Husby centrum igår kväll. Och Microdisko ikväll som jag missar för att jag inte har någon att gå med, för att jag är pank och för att jag måste plugga.
Dagens desperata handling: Mitt dagliga besök på E:s MySpace-sida för att kolla om hon blivit singel än. Det hade hon inte blivit idag heller.
Dagens självinsikt: Jag är en elitist. Jag tycker att det är jättebra med en sjugradig betygsskala. Jag gillar betygshets.
Dagens bästa upplevelse: För första gången på flera veckor vaknade jag utan att ha ont i huvudet. Jag undrar om det kan ha att göra med att jag igår drack öl för första gången på flera veckor. Men det låter osannolikt.
Dagens irritationsmoment: Pride House. Allt som ska göras och hinnas med. Och att inget flyter på som det ska.
Dagens låt: Jag har vid en ålder av 25 år börjat lyssna på The Smiths. Töntmusik för töntar. Men jag omfamnar och erkänner min töntighet. Idag har jag mest lyssnat på There's a light that never goes out och I know it's over. Riktigt töntiga låtar som får mig att mysa.
Dagens bittra kommentar: "Det passar verkligen bra att bli olyckligt kär just nu eftersom det innebär att jag kommer gå ner fem kilo lagom till bikinisäsongen."
Dagens sms: "Eller så kan vi åka till Guatemala eller Mexico. Eller jorden runt." Ja, det kan vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback